september, 2018

21sep09:3020:00AnbefaltKULTURFESTIVAL FOR SENIORER - METUSALEMFESTIVALEN09:30 - 20:00

Metusalemfestivalen

Informasjon

Den 20.-21. september arrangerer Holtålen kommune og Røros kommune Kulturfestival for seniorer. Den 21. september har et kompakt og innholdsrikt program, og gir både lokale og tilreisende -en flott mulighet til å oppleve kultur i de to kommunene våre!

FREDAG 21. SEPTEMBER //

Dagspass: Kr 500 // Dagspass med buss: Kr 600 // Dagspass gir inngang til alle arrangement 21.09., samt servering der det er oppgitt. NB! Dagspass må forhåndsbestilles, se info om dagspass nederst i teksten!

Kl 09.00: Buss Røros jernbanestasjon – Haltdalen

GAMMELGÅRDEN HALTDALEN:
Kl. 09.30 Kjøp/uthenting dagspass // Åpen café
Kl. 10.15 Åpning ved Holtaalske Skieløber Compagnie
Velkommen ved festivalvert Tore Østby
Kl. 10.30 Foredrag v/Frode Lindgjerdet
Frode Lindgjerdet er en norsk historiker, foredragsholder og forfatter som til daglig arbeider som rådgiver, utstillingsformgiver og formidler ved Rustkammeret i Trondheim. Frode vil holde et foredrag om Armfeldts historie i Trøndelag.
Kl. 11.15 Vrimletid med historiepåfyll, musikk og biteti!
Åpne utstillinger & besøk i byggene – med guide:
Armfeldtutstilling // Operasjon Lapwing // Holtaalske Skieløber Compagnie // Haltdalen nye stavkirke // Gammelgården
Musikk ved Polkagrisan
Enkel servering ved Haltdalen Pensjonistforening
Kl. 12.30 Avreise til Røros // Ankomst Malmplassen (Rørosmuseet) ca 13.15

RØROS SENTRUM
Kl. 13.30 Historie, shopping, eller alt i ett!
Alternativ 1: Bergstadvandring // Alternativ 2: Besøk på Rørosmuseet Smelthytta // Alternativ 3: Opplev Røros sentrum helt på egen hånd
Kl. 15.30 Spasertur fra Stangvekta på Malmplassen til Storstuggu

STORSTUGGU
Kl. 16.00 Panter tanter, Tiger onklene og lokal matopplevelse
Musikken:
Panter Tanter og Tiger Onklene – eller de «Grå Pantere» som de også kaller seg, trekker frem sjelsettende sanger fra egen barndom og ungdom. Du husker vel “La meg være ung”, “Marina”, “Voi Voi” og “Billy Bryant”? Kai Paulsen – saksofon, sang // Per Hernes – gitar, banjo, sang // Kjell Hassel – bass, sang // Kari Hustad – ukulule, steelpan, sang // Berit Rusten – ukulele, trekkspill, tromme, sang
Kl. 18.00 Spasertur fra Storstuggu til Røros kirke

RØROS KIRKE
Kl. 18.30 Konsert med Sønvis
Sønvis består av Vegar Dahl, Jo Ryen og Kirsti Sæter, musikere som har satt sitt preg på musikk- og kulturlivet i Røros og Nord- Østerdalen i mange år, både som musikere, komponister, tekst-forfattere, skuespillere og formidlere. Til konserten i Røros kirke tar de med seg Olav Kjernmoen og Jonas Østbyhaug, på henholdsvis fele og bass, og sammen lover Sønvis ei stemningsfull avslutning på årets festival.

Vegar Dahl – sang, gitar // Kirsti Sæter – sang // Jo Ryen – tangenter, trekkspill // Olav Kjernmoen – fele // Jonas Østbyhaug – bass

Kl 19.45: Buss Malmplassen Røros – Holtålen

DAGSPASS:

Dagspass gir inngang til samtlige arrangement fredag 21. september. Dagspass inkluderer også mat/servering der det er oppgitt i program. Festivalen har to ulike dagspass:
• Dagspass: kr 500,-
• Dagspass m/buss: kr 600,- (gjelder både for de som reiser t/r Røros-Haltdalen og t/r Holtålen-Røros fredag 21. september)
Tidspunkter: kl. 09.00: Røros jernbanestasjon – Haltdalen // kl. 19.45: Malmplassen – Holtålen

BESTILLING: Bestilling av dagspass (husk spesifisering av hvilken type) sendes til: kulturfestival@holtalen.kommune.no eller bestilles direkte hos serviceenheten Holtålen kommune, Frivilligsentralen Røros eller kulturkontoret Røros innen 09. september.

BETALING & UTHENTING: Dagspass kan betales og hentes ut fra 10. september på Servicetorget Røros kommune og Serviceenheten i Holtålen kommune i åpningstidene. Dagspass kan også hentes ut ved ankomst Gammelgården i Haltdalen fredag 21. september fra klokken 09.30.
Vi sender faktura for dagspass ved behov. Oppgi fakturaadresse i bestillingen.

BILLETTER ENKELTARRANGEMENT: Billetter til enkeltarrangement selges på døra fra én time før arrangementsstart. Gjelder kun flg. arr:

• Gammelgården Haltdalen (kr 150)
• Panter Tanter & Tigeronklene & lokal matopplevelse på Storstuggu (kr 350)
• Sønvis i Røros kirke (kr 250)

Spørsmål?

Ane Linn Haagaas 924 31 207 ane.linn.haagaas@roros.kommune.no