Aktuelt, Kirke, Nyheter

Holtålen kirkelige fellesråd søker kirkeverge/daglig leder

Holtålen kirkelige fellesråd består av menighetene Haltdalen, Hessdalen og Ålen sokn og samsvarer med Holtålen kommune. Menighetene drives av engasjerte folkevalgte og har stor oppslutning knyttet til kirkelige handlinger og ulike aktiviteter.

Fellesrådet har ledig 50% fast stilling som kirkeverge/daglig leder fra 1. oktober og søker deg som har et engasjement for kirken og ønsker å bidra til et levende lokalsamfunn. Tilknyttet stillingen kan det, hvis ønskelig, opprettes et 10% engasjement som prosjektleder for fellesrådets prosjekter.

Kirkevergen er organisasjonens øverste administrative leder og du vil aktivt tilrettelegge for og forvalte kirkelig virksomhet og lokal gravplassmyndighet.

Holtålen kirkelige fellesråd forvalter og administrerer tre kirker og tre kirkegårder, i tillegg har vi nært samarbeid med to organisasjoner for bruk av kapell og stavkirke. Som kirkeverge i Holtålen kirkelige fellesråd blir du del av en liten, men engasjert og kunnskapsrik stab bestående av kirkeverge, sekretær, organist, to kirketjenere/gravplassmedarbeidere, samt en prosjektstilling innen trosopplæring. I tillegg har vi sokneprest i full stilling som også betjener Singsås sokn etter behov. Kirkekontoret er lokalisert i Ålentorget.

Ansvarsområde:

• Lede og utvikle virksomheten i tråd med gjeldende lovgiving og fellesrådets målsetninger
  • Daglig leder for fellesrådets virksomhet med ansvar for personalledelse, saksbehandling, budsjettoppfølging og økonomistyring
  • Ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av kirker og gravplasser
  • Videreutvikle samarbeid og gode relasjoner med menighetsråd, prest og andre samarbeidspartnere i lokalsamfunnet og prostiet
  • Samarbeid med kommunale enheter og ledelsen i kommunen, blant annet gjennom oppfølging av tjenesteytingsavtalen.

Kvalifikasjoner og egenskaper:

• Høyere utdanning fra høyskole/universitet, gjerne innen økonomi, administrasjon eller ledelse. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Kjennskap til offentlig/kirkelig forvaltning
  • Gode samarbeidsevner og lederegenskaper
  • Utviklings- og løsningsorientert, med evne til å motivere
  • Kunne arbeide selvstendig og strukturert, samt i team med ansatte og frivillige
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet

Vi kan tilby:

• En interessant og utfordrende lederstilling i samarbeid med gode medarbeidere og frivillige
  • Varierte arbeidsoppgaver innenfor et vidt saksfelt
  • En stilling preget av mye selvstendighet
  • Ledermøter med prost og andre kirkeverger i prostiet, samt utviklingssamtaler med bispedømmet på prostinivå
  • Lønn etter avtaleverket i kirkelig sektor og pensjonsordning i KLP

Søkere må være medlem i Den norske kirke.

Arbeidsspråket er norsk, både skriftlig og muntlig.

Det må regnes med noe møtevirksomhet på kveldstid

For nærmere opplysninger kontakt kirkeverge Ane Thyvold Ranøien, tlf.: 90 89 03 13, epost; kirkeverge@holtalenkirke.no, eller fellesrådsleder Margit Bakka Nygård, tlf.nr.: 93 42 26 87, epost; margit@vaabenhuset.no Søknad med CV sendes til: kirkeverge@holtalenkirke.no innen 18. august 2024

Postadresse:

Holtålen kirkelige fellesråd