Aktuelt, Helse og omsorg, Nyheter

Viktig informasjon til alle i Holtålen kommune!

Det forventes at covid-19 vaksinen kommer først på januar 2021.

Prioriterte grupper er personer på sykehjem/omsorgsboliger, eldre over 65 år, personer under 64 år med en tilleggssykdom som utgjør større risiko og helsepersonell. Det er rangering på prioriteringen innenfor disse gruppene, og de med størst risiko av disse blir prioritert.

Det er viktig at alle som ønsker vaksinen tar kontakt med Holtålen legekontor, fortrinnsvis på koronatelefonen 91309730. SMS kan også benyttes: Start tekstmelding med: Holtålen + fødselsdato, navn og «ønsker koronavaksine», sendes til 2097. Sender du SMS skal du ha en bekreftelse på at den er mottatt og registrert innen 1 virkedag, hvis ikke ta kontakt per telefon.

Vi håper å få registrert alle som ønsker vaksinen så fort som mulig. Når vi vet når vaksinen kommer vil de interesserte få tildelt time etter prioritering. Pga. holdbarhet har vi bare 4 døgn på å bruke vaksinene fra de kommer, det kan derfor bli innkalling på kort varsel.

Dersom du kjenner noen som er i risikogruppen og ønsker koronavaksine, som har problemer med å ta kontakt med oss, vær vennlig å bistå dem. Alle i sykehjem og heldøgns omsorgsboliger kartlegges utenom dette, de mest utsatte som har hjemmetjeneste får også egen kartlegging.

Telefonene er åpne for å melde seg på koronavaksine mellom 09-12 og 12-15 på hverdager.