Status utlevering av avfallsdunker

FIAS er snart ferdig med utlevering av avfallsdunker til abonnenter i Fjellregionen. Det gjenstår fortsatt utlevering av noen store avfallsdunker, og det er startet utlevering/bytte av dunker for abonnenter som har meldt inn endringsønsker.

Ved utlevering av dunker har er det også delt ut poser til matavfall og sekker til plastemballasje. Antall er beregnet for ett års forbruk, med en rull à 10 sekker til plastemballasje og 2-3 ruller matavfallsposer à 50 poser pr. abonnement. (2 ruller til mini-abonnement og 3 ruller til std. abonnement).

Sekker og poser kan ha kommet på avveie. Da kan abonnenten hente ekstra sekker og poser gratis på gjenvinningsstasjonen eller kommunens servicetorg.

Det er lagt ut mer informasjon om sortering og den nye ordningen på FIAS sin hjemmeside, www.fias.no. Se menyvalget “Sortering” øverst på menylinja, med undermeny for hver dunk/avfallstype.

Tilsvarende informasjon kommer også i FIAS-posten, som deles ut til alle husstander i slutten av august. Ny ordning starter uke 36.

Tømmeplan kan lastes ned fra fias.no, og det anbefales også å ta i bruk app’en MinRenovasjon, med mulighet for varsel om hentedag på telefonen.

Legg merke til at noen abonnenter vil få ny hentedag.