Oppdatering av Covid-19 situasjonen i Holtålen (19.05.2021)

Siste dagers medieoppslag om Covid-19 viser en smittesituasjon som er uoversiktlig i fjellregionen vår. Kommunene Tynset, Tolga, Alvdal og Os anses nå som «røde soner». Holtålen kommune har per i dag ingen som er bekreftet smittet, men vi ber våre innbyggere gjøre en innsats for å hindre og begrense spredning av covid-19 i regionen.

Holtålen kommune følger til enhver tid de nasjonale retningslinjene. Se her!

VI MINNER OM TILTAKENE FOR Å FOREBYGGE SMITTE:
• Begrens sosial kontakt mest mulig. Ved sosial kontakt anbefales det å være utendørs.
• Benytt hjemmekontor dersom det er mulig
• Ha lav terskel for testing ved tegn på symptomer på covid-19 (hoste, feber, sår hals etc)
• Unngå fysisk kontakt, som f.eks. håndhilsning og klemming
• Ha god håndhygiene. Vask hendene ofte og grundig.
• Host i papirlommetørkle eller albuekroken
• Bruk av munnbind anbefales dersom det ikke er mulig å overholde 1-metersregelen

Alle innbyggere bes være ekstra påpasselig fremover, og vi oppfordrer innbyggerne om å begrense reiser mellom kommunene.