Informasjon om fratrekk for feiegebyr for 2022 i Holtålen kommune

Følgende informasjon er sendt ut på e-post til fritidsboligeiere via KF innbyggerkontakt, nå i dag mandag 04.09.2023:

Som kommunen informerte om tidligere har kommunen krevd inn feiegebyr for fritidsboliger for 2022 . Ved en feil ble ikke kostnaden for feiing av fritidsbolig endret fra 0,- til 500,- i kommunens gebyrregulativ i forbindelse med innføring av gebyret for 2022.

Det ble sagt att fratrekket skulle komm04e i faktura for 3. kvartal 2023. Dessverre klarte vi ikke å få dette på plass. Alle fritidsabonnenter får derfor kreditert beløpet i fakturaen for 4. kvartal 2023.

Vær oppmerksom på at feiing er ett selvkostområde. Det betyr at kostnadene i sin helhet betales av abonnentene i motsetning til f.eks. kommunale tjenester som helsetjenester hvor innbyggerne kun betaler egenandeler. På bakgrunn av selvkostprinsippet vil beløpet og kostnadene med tilbakebetalingene dekkes inn etterskuddsvis i de påfølgende år. Vi beklager denne ulempen.