Informasjon fra Holtålen legekontor – Hvordan bestille resepter på nett

Holtålen legekontor har byttet journalprogram. Vi er ikke lenger en del av tjenesten til helserespons, hvilket betyr at den gamle kommunikasjonstjenesten og sms-funksjonen derifra er helt avviklet.

Du kan fra nå ta kontakt med oss digitalt for reseptfornyelser ved å laste ned appen «patientsky» eller logge deg på fra PC via nettsiden: https://my.pasientsky.no/no/
Logge deg på med egen personlig ID og velg Holtålen legekontor som klinikk.

Der vil du får oversikt over dine besøk hos oss og kan sende reseptforespørsel under fanen «fornyelse av resept». Det er ikke ment som en akutt-funksjon. Legene har inntil 48 timer på seg til å behandle resepten fra første virkedag. Resepter som haster, må fremdeles tas på telefon. Holtålen legekontor benytter samme portal for å gi tilbakemelding til deg på prøvesvar eller undersøkelser. Du vil motta en sms eller e-post som varsel på at du må logge deg inn for å klare å lese meldingen fra legen.

Dette er en sikker skybasert løsning som fyller nasjonale krav og standard for kommunikasjon med pasienter og leger. Vi har som mål å gjøre det mulig å booke time online fram i tid til fastlege via samme løsning. Tidspunkt for det er ikke bestemt.

Før du sender reseptbestilling til legen foretrekker vi at du som kan, kontrollerer på HelseNorge sine sider om du har gyldig resept eller ikke først.

Holtålen legekontor ber om forståelse og tålmodighet for at ting kan ta litt lenger tid en periode og at kapasiteten etter innføringen er litt begrenset.

Hilsen Holtålen legekontor