HUNT COVID-undersøkelse i Holtålen kommune

HUNT COVID Sør
I løpet av de neste tre ukene vil alle som deltok i HUNT4 Sør få en SMS med invitasjon til å delta i HUNT COVID Sør (https://www.ntnu.no/hunt/covid-sor).

Siden 2020 har pandemien hatt en enorm innvirkning på samfunnet og det fryktes at de fysiske og psykiske ettervirkningene kan bli store. Vi trenger kunnskap om ettervirkningene av pandemien for å kunne møte lignende utfordringer i fremtiden på en bedre måte.

Spørreundersøkelsen er digital og tar rundt 30 minutter å fullføre. Svarene vil være av stor nytte for forskere, helsevesen, kommuner, politiske beslutningstakere og samfunnet generelt, både i det vi ser oss tilbake og i det vi ser fremover.

Trønderes deltagelse i HUNT-undersøkelsene er et viktig bidrag til kartlegging av helserelaterte forhold i Norge. HUNT har gjennom fire tiår samlet inn helsedata, og i 2019 avsluttet vi HUNT4. Det setter oss i en unik posisjon til å undersøke helsedata fra samme innbyggere før og etter pandemien.

HUNT COVID er et samarbeidsprosjekt mellom HUNT forskningssenter, NTNU, Trøndelag fylkeskommune, Trondheim kommune, Frosta kommune, Helse Midt-Norge, FHI, Forskningsrådet og Nasjonalt senter for aldring og helse.