Er du vår nye barne- og familiekoordinator/helsesykepleier?

Holtålen kommune styrker arbeidet rettet mot barn, unge og deres familier og utlyser nå en nyopprettet stilling som barne- og familiekoordinator i kombinasjon med helsesykepleierstilling.

Vi søker barne- og familiekoordinator i 60 % fast stiling fra 01.10.23, i tillegg helsesykepleier i 40 % fast stilling til sammen en 100% fast stilling.

Fra 1. august 2022 ble det en lovfestet rett til barnekoordinator for familier som har eller venter barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne, og der barnet vil ha behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester og andre velferdstjenester.

Barne- og familiekoordinatoren vil få mye av ansvaret for samhandling av kommunens tjenester i saker som angår barn og unge. Barne- og familiekoordinatoren vil også ha en sentral rolle i å jobbe mot hovedmålene i den nylig vedtatte Plan for å forebygge omsorgssvikt og atferdsproblemer. Planen er laget på bakgrunn av den nye barnevernsloven fra 01.01.2022.

Arbeidsoppgaver:

• Koordinere det samlede tjenestetilbudet til barn og unge med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne med behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester og velferdstjenester.
  • Bistå koordinerende enhet i vurdering knyttet til tildeling av koordinator og individuell plan (IP). Sørge for fremdrift i arbeidet med individuell plan
  • Bistå koordinerende enhet i opplæring av koordinatorer i andre tjenester
  • Ha oversikt over det totale tjenestetilbudet knyttet til barn og unge, inklusiv relevante pasient- og brukerorganisasjoner
  • Samarbeide med andre tjenester, både internt og eksternt.
  • Veiledning av familien og barnet i deres kontakt med ulike tjenester. Sørge for at de får nødvendig informasjon og veiledning om de aktuelle velferdstjenestene, samt formidle kontakt og bistå i kontakten med velferdstjenester der det er nødvendig.
  • Aktivt bidra til at velferdstjenestene rundt barnet og familien samarbeider.
  • Aktivt arbeide for Tidlig innsats for barn og unge og Trygge familien og foreldrene i foreldrerollen
  • Arbeidsoppgaver tilknyttet helsestasjonstjenesten.

Holtålen kommune ønsker ansatt som:

• Er strukturert og løsningsorientert
  • Er fleksibel, endringsvillig og engasjert i faget, og som er nytenkende og trygg med utvikling av nye tjenester
  • Er selvstendig, initiativrik og selvdrivende til oppgavene som skal gjøres
  • Har evner å gå inn i den vanskelige samtalen
  • Har et positivt menneskesyn og evne til å se muligheter fremfor begrensninger
  • Har god relasjonskompetanse og samarbeidsevne
  • Jobber målrettet mot politiske vedtak gjort i kommunen

Personlig egnethet vektlegges.

Kvalifikasjoner:

• Helsesykepleier eller autorisert sykepleier med påbegynt videreutdanning i helsesykepleie
  • Autorisert sykepleier med annen relevant videreutdanning/erfaring, eller ønske om videreutdanning i helsesykepleie, kan vurderes
  • Erfaring med å arbeide med barn med behov for omfattende og koordinerte tjenester
  • Kunnskap og erfaring fra koordinatorrollen og det å lede og gjennomføre større møter, herunder ansvarsgruppemøter
  • Erfaring med BTI-arbeid og foreldrestøttene tiltak
  • Bør ha kjennskap til aktuelt lovverk, velferdstjenester og tjenesteforståelse
  • Kunne benytte digitale løsninger og verktøy knyttet til samhandling
  • Ønske om gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
  • Krav om førerkort klasse B

Politiattest vil bli avkrevd ved tilsetting

Vi kan tilby:

• Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Kurs og opplæring
  • Utvikling av barne- og familiekoordinatorrollen i kommunen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Mulighet for å bidra i utviklingen av gode tjenester til barn og unge i Holtålen kommune
  • Fleksibel arbeidstid

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til enhetsleder Tove Hegseth, tlf. 915 25 431 eller på mail tove.hegseth@holtalen.kommune.no.

Holtålen kommune oppfordrer alle kvalifiserte til å søke jobb, uansett alder, etnisitet, funksjonsevne, kjønn eller religion.
Ansettelsen skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtale.

Søknad sendes elektronisk her!
NB! Vær nøye med å fylle ut opplysninger om utdanning og praksis!

Søknadsfrist: 30.07.2023