Holtålen kommune tar i bruk innbyggerkontakt

I dag tar vi i bruk innbyggerkontakt, og det er et system der vi kan sende viktig og fersk informasjon fra eller om kommunen, og direkte til deg som innbygger. Når vi ønsker å nå deg, så vil du få varsel direkte på SMS eller e-post.

Dette er egentlig ganske genialt, eller – i alle fall så skal det bli det, når vi etter hvert får litt trening i å bruke tjenesten riktig.
Et av hovedpoengene er nemlig at den informasjonen som du skal få, skal være så relevant som mulig for nettopp deg.

Mange av nyhetene, og mye av informasjonen som går ut fra Holtålen kommune gjelder ofte de fleste innbyggere, men det er viktig for meg at vi skal klare å sende deg så relevant informasjon som mulig.

Om du er student, ikke eier egen bolig, og oppholder deg i Trondheim – da blir du kanskje litt lei om vi spammer deg med informasjon om søppelhenting, feiegebyr og det som verre er, så det skal vi forsøke å unngå.
Vi skal også unngå å sende påminnelse om barnehageopptak til deg som nyter pensjonisttilværelsen her i Holtålen kommune.

Vi skal forsøke å tilpasse informasjonen ut ifra alder, livssituasjon, om du er boligeier eller ikke, og så langt som mulig ut ifra dine behov der du er i livet.
Vi trenger nok litt tid for at denne tjenesten skal bli så god som vi ønsker, men jeg føler meg trygg på at vi fra nå av skal klare å nå deg med det du trenger å vite.

Neste gang du får varsel – da håper jeg at du tar en titt, for da kommer det forhåpentligvis relevant eller kjekk info for oss som er innbyggere her i Holtålen kommune.

Tusen takk for tida di, og lykke til med vår nye innbyggerkontakt.
Håper du får en fin dag videre, og ei riktig god helg – med alle årstidene helga ser ut til å by på her i Holtålen kommune.

Arve, Ordfører

Husk å oppdatere kontaktinformasjonen din!

Holtålen kommune trenger tilgang til dine kontaktopplysninger for å sende deg informasjon på SMS eller e-post. Denne informasjonen blir samlet i Kontakt- og reservasjonsregisteret.

Kontakt- og reservasjonsregisteret kan inneholde:

• mobilnummeret og e-postadressen din
  • opplysninger om hvilken digital postkasse du har valgt
  • språkvalg for elektronisk kommunikasjon
  • om du er reservert mot elektronisk kommunikasjon

Det er Digitaliseringsdirektoratet som er behandlingsansvarlig for Kontakt- og reservasjonsregisteret. Du kan enkelt sjekke og oppdatere hva som er registrert på deg på norge.no