SMS-invitasjon til innbyggerne – Gi innspill til Kommuneplanens samfunnsdel

Spørreundersøkelse 2024

Alle innbyggerne over 16 år i Holtålen kommune inviteres til å gi sine synspunkter

I løpet av dagen i dag tikker det inn en SMS hos Holtålingene. Den er fra kommunen og inneholder ei lenke til ei spørreundersøkelse.  Alle mottakere inviteres til å gi sine synspunkter innen flere viktige områder for lokalsamfunnet.

Vi ønsker at Kommuneplanens samfunnsdel, som er det øverste styrende dokumentet for retningen og de overordnede prioriteringene vi gjør de kommende år, skal være godt politisk forankra hos innbyggerne.

Planansvarlig Petter Almås leder arbeidet.

Vi har et veldig godt datagrunnlag på de fleste områder fra før, og de er brukt som utgangspunkt for spørreundersøkelsen.

Undersøkelsen lagt opp slik:

SMS-en innbyggerne får fra Holtålen kommune, inneholder ei lenke man må klikke på for å komme direkte til undersøkelsen. Undersøkelsen består av til sammen 15 spørsmål, med svaralternativer og tekstfelt der man kan komme med utdypende kommentarer.

Spørsmålene handler bl.a. om arbeidskraft og jobbmarkedet, boligmarkedet, organisering av kommunale tjenester, energi og sosiale tilbud.

Full anonymitet

Vi spør ikke om navn. Vi spør om kjønn og alderstrinn med tanke på å kunne se på i hvilken grad det er demografiske forskjeller i innbyggernes synspunkter, men vi kan ikke se hvem som svarer hva.

For å få et så godt bilde som mulig , håper vi at flest mulig tar seg tid til de få minuttene det tar å svare. Tilbakemeldingene vi får i denne undersøkelsen vil bli brukt aktivt i det videre arbeidet med planen.

Er du er blant de som fortsatt vil ha det på analogt vis framfor et digitalt skjema?

Vi har selvsagt muligheter til å lage skjema på papir, og alle er hjertelig velkommen til kommunehuset om de ønsker hjelp. Den primære løsninga er digital fordi det er det enkleste og mest effektive, men selvsagt legger vi til rette for de som vil gjøre det på en annen måte.

For å unngå “bomtur”, er det lurt å bestille time hos planansvarlig Petter Almås her….

Svarfrist er onsdag 26. juni.

På forhånd takk for ditt innspill.