Juleinfo fra Holtålen legekontor

Julen 2020 har vi følgende åpningstider:

24.desember : 08-12

28. 29. og 30. desember: 08-15

31.desember: 08-12

Tlf. 724 17660. Koronatelefon: 913 09 730. Telefonen er stengt mellom 12-13.

Utenom våre åpningstider kan du ringe legevakta som er lokalisert på Røros: Ring 116 117.

Gjelder det øyeblikkelig hjelp ring 113.

Covid-19 testing:

Holtålen legekontor tilbyr testing i romjula. Det er viktig at du tester deg for covid-19 med én gang du får symptomer på luftveisinfeksjon. Tidlig test hjelper oss å oppdage og stoppe et smitteutbrudd raskere. Husk at du må avtale tid før du kommer.

Har du behov for koronatest på helligdag må du ringe legevakt 116 117.

Merk! 24. 29. og 31. desember foretar Røros legesenter testinga. Bestilling av test må skje senest 09.45.

De datoene må bestilling av Koronatest skje via helseboka.app eller ringe til Holtålen legekontor.

Holtålen kommunes innbyggere skal bruke Helseboka.app (applikasjon for mobil) eller Helseboka.no (nettside) for å bestille time til testing. Bruk av Helseboka krever innlogging med bank-id.

Se egen veiledning på Røros kommunes hjemmeside: https://roros.kommune.no/aktuelt/bestill-time-for-koronatesting-via-nettsiden/

Det er viktig at du ikke møter opp uten avtale hvis du har symptomer.

Husk at du skal være i karantene helt til du er symptomfri. Dette gjelder selv om du mottar negativt svar på testen. Symptomene på korona er veldig like symptomene på influensa og det kan være vanskelig å skille mellom hva som er hva. Det samme gjelder hvis du får en vanlig forkjølelse.

Test deg hvis du får ett eller flere av disse symptomene; feber, hoste, tung pust, hodepine, slapphet, nedsatt smaks- eller luktesansen og muskelverk.