Etablereropplæring høsten 2017

Ønsker du å starte egen bedrift, eller du av andre grunner kunne tenke deg å delta på et etablererkurs, så kan du delta på kurs på Tynset fra 18. oktober.

Rådhuset Vingelen holder i høst nytt etablererkurs for kommende etablerere her i regionen. Kursene er også åpne for deltagere fra Røros og Holtålen.

Formålet med Etablererkurset er å gi den enkelte etablerer:
• Et best mulig beslutningsgrunnlag
• Grunnlag for en mer solid forretningsvirksomhet
• Selvinnsikt og selvledelse
• Et godt nettverk

→ Mer informasjon om kurset finner du her

Gründerarrangement

I perioden 3. – 5. oktober blir det arrangert «Grûnderarrangement» rundt om i regionen. Her kan du få mer informasjon og inspirasjon til å delta på etablererkurs.

Hold av den 3. oktober for å delta på «Gründerarrangement» på Os.

Mer informasjon kommer etter hvert.

Prekvalifiseringskurs for fremmedspråklige

Vi ønsker å inspirere flere fremmedspråklige, blant andre flyktninger og arbeidsinnvandrere til å se på muligheter for å etablere egne arbeidsplasser i regionen vår.

I forkant av etablererkursene vil det bli arrangert et prekvalifiseringskurs for innvandrere. Kurset starter 20. september.

→ Mer informasjon om dette kurset finner du her